Cum se tricoteaza…

Dupa ce am montat numarul de ochiuri necesar lungimii pe care vrem sa o aiba obiectul pe care il facem, trebuie sa stim cateva lucruri de baza…
Ochiuri

Prin diversitatea modului de a lucra ochiurile pe andrele se formeaza diferite modele. Mai jos aveti denumirea si modul de executare.

  • Ochiul pe faţă
Trecem andreaua din mana dreapta prin firul din fata al ochiului si apucăm firul liber, apoi il tragem prin ochi formand astfel un alt ochi care ramane pe andreaua din mana dreapta.

Aveti aici un video care va arata clar cum trebuie facut!

  • Ochiul pe dos
Asezam firul liber pe andreaua din mana stanga în fata ochiului pe care il lucram, trecem andreaua din mina dreapta prin ochi, prin spatele firului si apucam firul liber tragindu-l pe dos, formam astfel un ochi pe dos.
Aveti aici un video care va arata clar cum trebuie facut!
Fiecare ochi lucrat pe fata se vede pe dos pe partea cealalta a lucrului, iar ochiul lucrat pe dos sevede pe fata pe partea cealalta a lucrului.

  • Ochiul crescut
Pentru a creste in timpul lucrului numarul ochiurilor montate initial, montam la inceputul randului unul sau atatea ochiuri cate avem de crescut sau tricotam primul ori ultimul ochide doua ori, o data din fata si o data din spatele andrelei.
Pentru cresterea pe parcursul randului, ridicam firul orizontal dintre doua ochiuri pe andreaua stanga si il tricotam luandu-l din spatele andrelei (firul trebuie sucit pentru a nu ramane un gol).
In sfarsit, numarul de ochiuri se poate create si prin jeteuri.
  • Ochiul scazut
Pentru reducerea numarului de ochiuri lucram doua ochiuri impreuna pe fata sau pe dos, de la dreapta la stanga, sau de la stanga spre dreapta, dupa model. Dubla scăzătură (din 3ochiuri obtinem 1 ochi) se executa astfel: ridicam ochiul 1 nelucrat, lucram impreuna ochiul 2 şi 3, apoi tragem ochiul 1 peste ochiul rezultat din scaderea ochiului 2 şi 3. Scadere la inceputul sau sfarsitul randului: tricotam doua ochiuri impreuna pe fata sau pe dos (dupa model), adică lucram primele sau ultimele doua ochiuri simultan.
Denumiri de impletituri
  • Punct lenes: toate randurile pe fata
  • Punct de jerseu: 1 rand pe fata, 1 rand pe dos
  • Acoperit: ochiurile care apar pe fata le lucram pe fata, iar cele care apar pe dos le lucram pe dos(in randul precedent au aparut invers)
  • Punct de elastic: tricotam 2 ochiuri pe fata, 2 ochiuri pe dos, pana la sfarsitul randului. In randurile urmatoare, tricotam ochiurile asa cum se prezinta, adica cele pe fata le lucram pe fata, iar ochiurile pe dos le lucram tot pe dos
  • Punct semielastic: 1 ochi pe fata, 1 ochi pe dos. In randul urmator ochiurile care apar pe fata le lucram pe fata, iar ochiurile care apar pe dos le lucram pe dos. De notat ca ochiurile care in randul anterior au fost pe fata vor aparea acum pe dos şi invers

Incheierea impletiturilor

Aici aveti cum sa incheiati impletiturile pe fata.

Aici aveti cum sa incheiati impletiturile pe dos.

Abrevieri folosite in citirea instructiunilor de tricotat

Lasă un răspuns

Completeaza detaliile de mai jos sau apasa click pe una din imagini pentru a te loga:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Schimbă )